SEO

SEO er arbejdet, der ligger i at optimere hjemmesider, i forhold til søgemaskinerne. Med SEO, kan der opnås store forbedringer i den indgående organiske trafik, fra søgemaskinerne. Dette sker igennem en lang række, forskellige parametre, der skrues på. Blandt andet, er det vigtigt, at der ikke er indekseringsblokader på vigtige sider, mens det samtidig er vigtigt at få lukket af for de mindre vigtige sider.

Men udover dette, arbejdes der også med søgeordsanalyser, som ligger til baggrund for hvilke søgeord, man målretter sit website imod. Det er vigtigt, at man målretter sine søgeord, i forhold til ens målgruppe. Fejler man på dette indledende punkt, vil det være svært at opnå placeringer, der giver den rigtige trafik. Og den rigtige trafik er vigtigere end meget trafik. Derfor er det vigtigt, at der ikke er et såkaldt kommunikations gap, i forhold til hvad du som sælger, kalder dine produkter og hvad dine kunder kalder dem.

Efter man har udarbejdet en søgeordsanalyse og benyttet denne til at strukturere websites opsætning, er det tid til den sidste og måske vigtigste disciplin, at få delt sit indhold. Her er det primært links, der er den drivende faktor, men sociale signaler, som retweets af indhold eller delinger på Facebook og/eller Google+, tæller også højt i det samlede regnskab.